Sunday 6 April 2008

Techno

En ting jeg ikke helt har skjønt er hvordan folk faktisk orker å gå rundt å høre på techno. Greit at det er fengende musikk som funker å drekka til, men det er jo mye annen musikk som funker like greit, men det er vel kanskje ikke så alt for mange andre enn meg som heller hadde skrudd på Children Of Bodom eller Trivium heller enn DJ Tiesto, men det er da meg.

Det som er med techno er at man trenger ikke å ha no annet talent enn fritidsproblemer for å kunne lage det, og en data med de rette programmene selvfølgelig, men det er jo ikke noe artistisk med det i det heletatt. Bare det at Tiesto tar litt under en mill. for å spille en konsert er jo helt sykt, for hvilken som helst annen idiot med en litt kjedelig ettermiddag og de rette programmene på pc'n kunne laga akkurat den samma musikken.

Det som er med techno er at man ikke en gang trenger å ha takt i kroppen i det heletatt. Man kan jo få datan til å gjøre alt for seg, og hva er imponerende med det?

Det som er med techno er at all annen musikk må man faktisk kunne noe for å lage noe, og ikke minst slå igjennom. Med techno trenger du bare å spille inn en teit setning for så å dra den alle mulige retninger og klippe den opp og lime den sammen igjen oppå en kjedelig, men fast bassrytme og kanskje en liten irriterende trudelutt som går igjen og igjen og igjen og igjen og igjen oppå det igjen.

Det som er med techno er at i tillegg til å være slitsomt å høre på, er det ikke noe prestasjon og imponere seg over med det.

Det som er med techno er at de fleste kun hører på det når de er for fulle til å i det heletatt registrere hva de hører på. Burde man ikke da ta et hint? Eller er det kanskje bra nok? At man ikke trenger å kunne en dritt for å bli populær?

1. Hører du på techno?

2a. Hvis ja, hva fikk deg til å begynne å høre på det?

2b. Hvis nei, hvorfor ikke?

2 comments:

  1. 1. Nei, det kan jeg ikke si at jeg gjør.

    2b. Vel .. det er rett og slett ikke min greie. Jeg liker ny rock, punk, alternative og såder. Og jeg mener at musikk skal man kunne synge til - og Techno stiller jo ikke særlig sterkt der :-)

    ReplyDelete
  2. Kunne ikke blitt mer enig i det der innlegget! :) Techno er og vil aldri bli musikk, og for meg er det egentlig den mest irriterende musikken man kan høre på (hvis man da ikke er dritings som du nevner, og ikke har peiling på hva man hører på, eller om man hører i det hele tatt)!

    ReplyDelete