Friday 18 April 2008

Pølser

I et forsøk på å få folk til å tenke mindre har jeg planer om å prøve å skrive noen innlegg som faktisk er mulig å svare på med en gang, og ikke etter et års tenketid, og derfor har jeg tenkt til å begynne denne personlige enkelhetskampanjen med et innlegg om pølser.



Hvorfor er det ingenting som rimer på pølser? Dette er et spørsmål som dukker opp med gjevne mellomrom for de fleste vil jeg tro. Er det virkelig ingenting som rimer på pølse? Man kan selvfølgelig dra opp eksempler som følser, for hvis du legger litt (kanskje enda litt til også, og gjerne en god del til etter det også) velvilje til, så kan følse rime rimelig godt med pølse.

Hvem er det som gidder å lage et ord man ikke kan finne noe som rimer på? Det er jo helt idiotisk, for hva om man har lyst til å skrive en sang om pølser? Da har man jo et ganske stort problem. Det går jo selvfølgelig å skrive uten rim, men en tenkst blir jo utrolig mye enklere både å huske, og kanskje også å skrive, hvis man har noe man kan rime med det du skriver en tekst om. Hadde jo bare blitt dumt med;

"Jeg er så glad i pølse, det gir meg en utrolig følse"

Det funker, men blir det bra? Skeptisk!


Veit du om noen ord som kan rime på pølse?


Ok, jeg innrømmer det. Jeg har misslyktes igjen (ikke akkurat første gangen det nei). Jeg skreiv igjen et innlegg som man må tenke seg om en liten stund for å kunne svare på, men jeg skal prøve å gjøre det bedre i framtia. Ønsk meg lykke til.

No comments:

Post a Comment