Saturday 12 April 2008

Sang og kjærlighet

Kjærlighet og ting som omfatter dette gedigne emnet er det som er mest brukt i sangtekster til dags dato. Det som er skrevet mest om i sangtekster etter kjærlighet er vel kanskje Gud, men det får jeg ta opp en annen gang.

Spesielt den mest mainstreamvennlige musikken, også kjent som pop, har mye kjærlighet i tekstene. De har vel egentlig ikke annet enn kjærlighet i tekstene når jeg tenker meg om. Og det er dette jeg da lurer på.

Hvor mange millioner sanger kan man skrive om kjærlighet før man lager sanger som allerede er sanger og har vært det i årevis? Begynner ikke kjærlighetstekster å bli en smule oppbrukt, eller er det fortsatt mye å gå på? Det må jo finnes sanger som sier alt som er å si om emnet?

1 comment:

  1. Du tenker mye må jeg si :P
    Men er helt enig med hva du skriver.

    ReplyDelete