Saturday 15 March 2008

Irritasjon og personangrep

Irritasjon er egentlig en artig greie. Det kommer, og du blir dritforbanna på en person eller ting eller et eller annet, så, 5 minutter etterpå har du glemt det hele. Iallefall når man er på jobb, og ikke jobber med en fyr jeg jobber med. Han starta for snart et år sia sammen med 2 andre, og mot slutten av sommerferien sa sjefen at av de 3 som fikk sommerjobb, var han den eneste som ikke ville få fortsette selv om han er sønn av en som jobber der, og fy faen å han blir dulla med. Hver gang han kommer på jobb må morra ta pause for å lage mat til ham, og fyren er 17 år.

 

Første gangen jeg jobba med han var jeg ansvarshavende, og det var vel andre eller tredje dagen hans, og han dreiv å prøvde å sjefe over meg hele kvelden. Sinnsykt irriterende! Han jobber alltid i kassa, men flere av oss ansatte har skjønt at han burde ha blitt forklart litt mer ordentlig hva det å stå i kassa går ut på, for det virker ikke helt som om han har skjønt foskjellen på å stå i kassa og å være på gølvet. Om han står aleine i kassa uten noen andre ansatte i nærheten, tilbyr han hver eneste kunde å bære tinga ut i bilen for dem, noe som iallefall jeg hadde tatt som en liten fornærmelse.

 

Seinest i dag når jeg hadde spist og hu som starta tidligst i dag og så mye som 2 timer før denne surrete 17-åringen skulle gå å spise, mente da denne surrete duden at siden han var sulten, var det bare riktig at han skulle gå å spise først, og dette mente da selvfølgelig også morra at bare var rett og rimelig (da sikkert fordi hu allerede hadde spist). Tidligere på dagen hadde han kjefta på alle som jobba bortsett fra morra si, fordi vi ikke ville ta kassa for han sånn at han kunne gå rundt i butikken og snakke med kjentfolk, noe som gjorde han irritert, og egentlig oss også, fordi han faktisk mente at det bare var teit av oss og ikke ta kassa for ham.

 

Men nok personangrep på en stund. Egentlig ganske slækk måte å få ut litt aggresjon på (å blogge det altså), men kanskje ikke det snilleste ovenfor personen det faktisk går ut over (jess, jeg er iallefall klar over hva jeg gjør galt, selv om det ikke stopper meg fra å publisere denne bloggen).

No comments:

Post a Comment